1.8.2017

Hiljaisuus


Minä täällä. Pitkästä aikaa.
Se kesä tuli ja nyt se on lopuillaan. Ensi viikolla alkaa lapsilla koulut. Onneksi!!
Niin, minua ei ole täällä näkynyt, eikä kuulunut. En ole jaksanut. Olen jaksanut kyllä päivittää instaa, on ollut helpompi, nopeampi. Ei ole tarvinnut kirjoittaa liikoja, avautua ihan oikeasti.

On ollut vaikea kesä. Nuorin lapsemme on sairastanut ja nyt viikko sitten olimme sairaalassa tutkimuksissa ja hän sai diagnoosin. Hän sairastaa crohnin tautia, eli tulehduksellista suolistosairautta. Siinä oli minulle, pikkutarkalle panikoijalle nieltävää. Tosin olin nieleskellyt jo jonkin aikaa, joten tämä nyt ei enää kaatanut kumoon.
Mun lapsesi.  Mun poikani. En olisi halunnut, mutta kaiken tän keskellä luottamukseni Jumalaan on kasvanut. Hän ei salli enempää, kuin määrän. Ja jokaiselle päivälle oman taakan. Hän on ollut kanssamme ja kaikki on järjestynyt hienosti, nopeasti kaikenkaikkiaan. Ja minäkin olen oppinut jotakin, turvautumista. luottamusta. Uskoa.

Mutta olen saanut itkea, surra ja käydä asiaa ystävien kanssa. Purkaa ja itkeä ja taas puhua. Se on helpottanut. Kaikella on oma tarkoituksensa! Tälläkin!!

Kiitollinen mieli siitä, että on nyt on selvillä pitkään jatkuneen vatsakivun ja laihtumisen syy. Ja lääkitys on alkanut!
Ja tänään on vatsakin ollut vähemmän kipeä! Sekin on voitto!!

Me olimme suunnitelleen matkan Italiaan, mutta minä ja hän, emme päässeet!  Mutta onneksi toinen pojista pääsi kaverinsa kanssa reissuun, kun iskä lähti heitä viemään. Ja ei käynyt kateeksi 40 asteen helteitä...  Me matkustetaan sitten, kun aika on ja tilanne on rauhoittunut! Jos Luoja suo!

Mutta niin Herra järjesti mulle tekemistä! Ajatustasolla tuli mieleen, että nukkekoti ja sellainen erilainen, omanlainen. Mun projekti, ei vielä lapsenlapselle sopiva ollenkaan. Mutta mulle! Mun käsille ja mielelle!

Tein sen. Mittasin ja hain vaneria. Ja taas se kiltti mukava sahamies teki palat mulle. Ja sitten pistosahan ostoon.
Mä tein sen, ihan ite. Ei ole täydellinen ruuvinreikineen päivineen, mutta mun tekemä. Ja mä tykkään.

On nyt makkari mustine petivaatteineen ja runkopatja sänkyineen. Ja keittiönpöytä ja penkit grillitikkujalkoineen. Kirppariostokset pääsi astia hyllyynkin.
Sohva on kuin oma. Harmaata villakangasta ja se niin in oleva juuttimatto! Ja eteisessä muuto dotsit seinällä takeille...
Tää on mun projekti. Sain vaneriseinät ja lattian. Kertaheitolla!!


Ja tänään olen ollut naimisissa saman nuoren miehen kanssa 25 vuotta! Ylämäkeä ja alamäkeä on menty, mutta tässä olemme, me kaksi varpusta. Minä nyt, kun se toinen varpunen lentelee vasta huomenna kotiin...
Niin ja se mun loma, se vähäinen sellainen loppuu! Se meni nyt näin!







7 kommenttia:

  1. Voi ei!
    Äidin pahin painajainen, kun oma lapsi sairastuu vakavasti. Voin vain kuvitella tuskasi ja mitä olet läpikäynyt. Onneksi syy vaivaan löytyi ja toivottavasti kivut saadaan nyt loppumaan.
    Olen itsekin voinut tässä vähän huonosti, erityisherkkyydestä johtuen, mutta tuon rinnalla taas huomaan, että minullahan on kaikki hyvin.
    Kauniin nukkekodin olet tehnyt...olet taitava!
    Sinuausta pojalle, siunausta sinulle ja koko perheelle...olet ollut mielessäni, monen monta kertaa♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      Päivä kerrallaan mennään ja Herra on pitänyt huolta!
      <3

      Poista
  2. Mikä sinun istanimesi on, kun en löytänyt tuolla bloginimellä?

    VastaaPoista
  3. On se äidille tiukka paikka kun lapsi sairastuu. Kuinka sitä toivookin että voisi ottaa edes osan pahasta olosta itselleen. Elämä yllättää, ja kaiken keskellä saatte iloita 25 yhteisestä vuodesta! Se on suuri ilon ja kiitollisuuden aihe. Ja antaa luottamusta tulevaan, elämä kantaa vaikeiden aikojen läpi, pilvien takana on aina aurinko!

    Hieno nukkekoti, odotan innolla uusia 'sisustuspäivityksiä'. �� Saakohan se jopa joskus asukkaat?
    T. Marsa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      Kyllä, kiitettävää on paljon! Ja näin meitä ihmisiä myös opetetaan, luottamaan ja turvautumaan Ikiaikojen Jumalaan. Ihminen ei yksin selviä!

      Nukkekoti on nyt ilman asukkaita. Täytyy tässä odotella, että saadaan oikeat asukkaat. Vielä ihan tyhjillään! =)

      Poista